DRAF RPH CIKGU S A B A 2017 Minggu Pertama   HARI :AHAD TARIKH :01.01.2017   Mata Pelajaran Tingkatan &MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanMATEMATIK   P.KHAS 7.50 - 8.50         Tajuk  :  Ujian Diagnostik (Matematik) Standard Kandungan  :   1.1  Nombor bukat sehingga ratus ribu2.1 Operasi tambah1.2 Perwakilan digit dalam nombor bulat2.2 Operasi tolak Standard Pembelajaran : 1.1.3 Membuat perbandingan nilai nombor.1.2.2 Menyatakan nilai digit bagi sebarang nombor2.1.2 Menyelesaikan masalah harian melibatkan operasi tambah.2.2.3 Menyelesaikan masalah harian melibatkan operasi tolak. Objektif  :Mengenalpasti tahap numerasi murid melalui ujian diagnostik Matematik. Kriteria Kejayaan :Murid boleh dikenalpasti tahap numerasinya melalui penilaian ujian diagnostik Matematik. Penerapan Nilai  :  peka dan sedar Aktiviti  :a. Murid mendengar penerangan guru tentang ujian diagnostik Matematik yang dijalankan. b.    Murid menjawab soalan ujian diagnostik Matematik dengan bimbingan guru. c.     Murid mendapat keputusan ujian diagnostik Matematik. Bahan Bantu Mengajar  :  Lembaran ujian diagnostik Refleksi  :  Kehadiran:             /20   Impak:            murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.               murid perlu bimbingan   Tidak Hadir: BAHASA MELAYU   P.KHAS 10.10 - 11.10         Tajuk  :  Ujian Diagnostik (Bahasa Melayu) Standard Kandungan  :   2.1 Membaca dan memahami makna perkataan, rangkai kata dan  istilah serta maksud ungkapan dan ayat.2.2 Membaca, memahami dan menganalisa maklumat daripada pelbagai bahan bukan sastera.3.2 Melengkapkan ayat atauperengganmenggunakanperkataan, frasa ataurangkai kata. Standard Pembelajaran : 2.1.2 Menyatakan maksud perkataan dengan betul.2.2.2 Menerangkan isi tersurat di dalam cerita.3.2.2 Melengkapkan ayat dengan menggunakan perkataan, frasa atau rangkai kata yang sesuai. Objektif  :Mengenalpasti tahap literasi murid melalui ujian diagnostik Bahasa Melayu. Kriteria Kejayaan :Murid boleh dikenalpasti tahap literasinya melalui penilaian ujian diagnostik Bahasa Melayu. Penerapan Nilai  :  peka dan sedar Aktiviti  :a. Murid mendengar penerangan guru tentang ujian diagnostik Bahasa Melayu yang dijalankan.. b.    Murid menjawab soalan ujian diagnostik Bahasa Melayu dengan bimbingan guru. c.     Murid mendapat keputusan ujian diagnostik Bahasa Melayu. Bahan Bantu Mengajar  :  Lembaran ujian diagnostik Refleksi  :  Impak:            murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.               murid perlu bimbingan TANDATANGAN GURU :  ......................................... (HALIZAH BINTI AHMAD) TANDATANGAN PENGETUA  :............................................                                                                                                                                    HARI : ISNIN TARIKH :02.01.2017   Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanPENDIDIKAN ISLAM/MORAL P.KHAS (3) 10.10-11.10 PAGI Tajuk  :  Adab Menuntut IlmuKehadiran:                 /6   Impak:                murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.                   murid perlu bimbingan   Tidak Hadir: Standard Kandungan  :   8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð      TMK ð      STEM ð      Kelestarian Global ð      Kewangan ð      PKJR ð      Bahasa Standard Pembelajaran : 8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul. 2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu. b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru. c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz. d. Murid membuat latihan pengukuhan.    456   B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi    PENGURUSAN DIRI P.KHAS (1) 11.10-1.10 tgh Tajuk  :  Diri Saya BersihKehadiran:                 /4   Impak:                murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.                   murid perlu bimbingan   Tidak Hadir: Standard Kandungan  :   1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð      TMK ð      STEM ð      Kelestarian Global ð      Bahasa Standard Pembelajaran : 1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis. ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga. 2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana.  Simulasi kebersihan diri. b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga. c.  Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri    456   B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi  HARI :SELASA TARIKH :03.01.2017   Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanPENGURUSAN DIRI P.KHAS (1) 10.10-11.10 Tajuk  :  Diri Saya BersihKehadiran:                 /4   Impak:                murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.                   murid perlu bimbingan   Tidak Hadir: Standard Kandungan  :   1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð      TMK ð      STEM ð      Kelestarian Global ð      Bahasa Standard Pembelajaran : 1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis. ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga. 2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana.  Simulasi kebersihan diri. b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga. c.  Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri    456   B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi    PENDIDIKAN ISLAM/MORAL P.KHAS (3) 11.10-12.10 PAGI Tajuk  :  Adab Menuntut IlmuKehadiran:                 /6   Impak:                murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.                   murid perlu bimbingan   Tidak Hadir: Standard Kandungan  :   8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð      TMK ð      STEM ð      Kelestarian Global ð      Kewangan ð      PKJR ð      Bahasa Standard Pembelajaran : 8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul. 2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu. b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru. c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz. d. Murid membuat latihan pengukuhan.    456   B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi      ENGLISH FOR COMMUNICATION P.KHAS (1) 12.10-1.10 TGH Topic  :  My ClassmatesAttendence:                 /4   Impact:                pupilscan achieved all the objectives stated.                  Pupils need guidence.   Absent: Content Standard  :   1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate appropriately. ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM ð      ICT ð      STEM ð      Global sustainability ð      Entrepreneurship ð      Road safety Learning Standard : 1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation: (i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives. 2. Pupils able to introduce him/her friends to others. PERFORMANCE STANDARD : *Tick (P) for each performance level ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya. Role play the classroom scenario. b. Students sit in circle on floor. c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other. d. Teacher guide pupils to introduce themselves. e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book.    456   LEARNING AIDS ð Computer ð Worksheet Reflection                                                  HARI :RABU TARIKH :04.01.2017   Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatan7.20 – 8.50KOKURIKULUMPENGURUSAN DIRI P.KHAS (1) 10.10-11.10 Tajuk  :  Diri Saya BersihKehadiran:                 /4   Impak:                murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.                   murid perlu bimbingan   Tidak Hadir: Standard Kandungan  :   1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð      TMK ð      STEM ð      Kelestarian Global ð      Bahasa Standard Pembelajaran : 1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis. ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga. 2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana.  Simulasi kebersihan diri. b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga. c.  Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri    456   B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi    ENGLISH FOR COMMUNICATION P.KHAS (3) 12.10-1.10 TGH Topic  :  My ClassmatesAttendence:                 /6   Impact:                pupilscan achieved all the objectives stated.                  Pupils need guidence.   Absent: Content Standard  :   1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate appropriately. ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM ð      ICT ð      STEM ð      Global sustainability ð      Entrepreneurship ð      Road safety Learning Standard : 1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation: (i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives. 2. Pupils able to introduce him/her friends to others. PERFORMANCE STANDARD : *Tick (P) for each performance level ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya.     Role play the classroom scenario. b. Students sit in circle on floor. c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other. d. Teacher guide pupils to introduce themselves. e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book.    456   LEARNING AIDS ð Computer ð Worksheet Reflection    HARI :KHAMIS TARIKH :05.01.2017   Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanENGLISH FOR COMMUNICATION P.KHAS (2) 10.10-11.10 Topic  :  My ClassmatesAttendence:                 /5   Impact:                pupilscan achieved all the objectives stated.                  Pupils need guidence.   Absent: Content Standard  :   1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate appropriately. ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM ð      ICT ð      STEM ð      Global sustainability ð      Entrepreneurship ð      Road safety Learning Standard : 1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation: (i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives. 2. Pupils able to introduce him/her friends to others. PERFORMANCE STANDARD : *Tick (P) for each performance level ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya.     Role play the classroom scenario. b. Students sit in circle on floor. c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other. d. Teacher guide pupils to introduce themselves. e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book.    456   LEARNING AIDS ð Computer ð Worksheet Reflection    PENDIDIKAN ISLAM/MORAL P.KHAS (2) 11.10-12.10 Tajuk  :  Adab Menuntut IlmuKehadiran:                 /5   Impak:                murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.                   murid perlu bimbingan   Tidak Hadir: Standard Kandungan  :   8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð      TMK ð      STEM ð      Kelestarian Global ð      Kewangan ð      PKJR ð      Bahasa Standard Pembelajaran : 8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul. 2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu. b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru. c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz. d. Murid membuat latihan pengukuhan.    456   B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi      PENGURUSAN DIRI P.KHAS (1) 12.10-1.10 Tajuk  :  Diri Saya BersihKehadiran:                 /4   Impak:                murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.                   murid perlu bimbingan   Tidak Hadir: Standard Kandungan  :   1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð      TMK ð      STEM ð      Kelestarian Global ð      Bahasa Standard Pembelajaran : 1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis. ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga. 2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana.  Simulasi kebersihan diri. b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga. c.  Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri    456   B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi                                                    TarikhAktiviti Kokurikulum / Kursus / Seminar / TaklimatCatatan Pentadbiran27.12.2016   28.12.2016   29.12.2016     31.12.2016   03.1.2017 2.00 ptg   04.01.2017 7.20 – 8.20 pagi   2.00 ptg     05.01.2017 2.00 ptg Mesyuarat Kurikulum   Mesyuarat HEM   Mesyuarat Ko-Kurikulum Mesyuarat Panitia   Pendaftaran Pelajar Tingkatan 1 SMK Bandar Kota Tinggi   Mesyuarat jawatankuasa HEM     Aktiviti Kokurikulum : -       Pendaftaran ahli Kelab/Persatuan   -  Mesyuarat Kurikulum – Fokus Gemilang SPM 2017 -  Mesyuarat Guru Tingkatan   Mesyuarat Badan Disiplin                                  

DRAF RPH CIKGU S A B A 2017

Minggu Pertama

 

HARI :AHAD

TARIKH :01.01.2017

 

















Mata Pelajaran Tingkatan &MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanMATEMATIK

 

P.KHAS

7.50 - 8.50

 

 

 

 

Tajuk  :  Ujian Diagnostik (Matematik)

Standard Kandungan  :  










1.1  Nombor bukat sehingga ratus ribu2.1 Operasi tambah1.2 Perwakilan digit dalam nombor bulat2.2 Operasi tolak
Standard Pembelajaran :













1.1.3 Membuat perbandingan nilai nombor.1.2.2 Menyatakan nilai digit bagi sebarang nombor2.1.2 Menyelesaikan masalah harian melibatkan operasi tambah.2.2.3 Menyelesaikan masalah harian melibatkan operasi tolak.
Objektif  :Mengenalpasti tahap numerasi murid melalui ujian diagnostik Matematik.

Kriteria Kejayaan :Murid boleh dikenalpasti tahap numerasinya melalui penilaian ujian diagnostik Matematik.

Penerapan Nilai  :  peka dan sedar

Aktiviti  :a. Murid mendengar penerangan guru tentang ujian diagnostik Matematik yang dijalankan.

b.    Murid menjawab soalan ujian diagnostik Matematik dengan bimbingan guru.

c.     Murid mendapat keputusan ujian diagnostik Matematik.

Bahan Bantu Mengajar  :  Lembaran ujian diagnostik

Refleksi  : 

Kehadiran:

            /20

 

Impak:

           murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.

 

            murid perlu bimbingan

 

Tidak Hadir:

BAHASA MELAYU

 

P.KHAS

10.10 - 11.10

 

 

 

 

Tajuk  :  Ujian Diagnostik (Bahasa Melayu)

Standard Kandungan  :  











2.1 Membaca dan memahami makna perkataan, rangkai kata dan  istilah serta maksud ungkapan dan ayat.2.2 Membaca, memahami dan menganalisa maklumat daripada pelbagai bahan bukan sastera.3.2 Melengkapkan ayat atauperengganmenggunakanperkataan, frasa ataurangkai kata.
Standard Pembelajaran :










2.1.2 Menyatakan maksud perkataan dengan betul.2.2.2 Menerangkan isi tersurat di dalam cerita.3.2.2 Melengkapkan ayat dengan menggunakan perkataan, frasa atau rangkai kata yang sesuai.
Objektif  :Mengenalpasti tahap literasi murid melalui ujian diagnostik Bahasa Melayu.

Kriteria Kejayaan :Murid boleh dikenalpasti tahap literasinya melalui penilaian ujian diagnostik Bahasa Melayu.

Penerapan Nilai  :  peka dan sedar

Aktiviti  :a. Murid mendengar penerangan guru tentang ujian diagnostik Bahasa Melayu yang dijalankan..

b.    Murid menjawab soalan ujian diagnostik Bahasa Melayu dengan bimbingan guru.

c.     Murid mendapat keputusan ujian diagnostik Bahasa Melayu.

Bahan Bantu Mengajar  :  Lembaran ujian diagnostik

Refleksi  : 

Impak:

           murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.

 

            murid perlu bimbingan








TANDATANGAN GURU :  .........................................

(HALIZAH BINTI AHMAD)






TANDATANGAN PENGETUA  :............................................
                                                                                                                                   HARI : ISNIN

TARIKH :02.01.2017

 


































































Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanPENDIDIKAN ISLAM/MORAL

P.KHAS (3)

10.10-11.10 PAGI

Tajuk  :  Adab Menuntut IlmuKehadiran:

                /6

 

Impak:

               murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.

 

                murid perlu bimbingan

 

Tidak Hadir:

Standard Kandungan  :  





8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)

ð      TMK

ð      STEM

ð      Kelestarian Global

ð      Kewangan

ð      PKJR

ð      Bahasa

Standard Pembelajaran :

















8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan
ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul.

2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu.

STANDARD PRESTASI :

*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan

Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu.

b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru.

c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz.

d. Murid membuat latihan pengukuhan.

   456   B.BANTU BELAJAR

ð Komputer

ð Lembaran kerja

Refleksi 
 




























































PENGURUSAN DIRI

P.KHAS (1)

11.10-1.10 tgh

Tajuk  :  Diri Saya BersihKehadiran:

                /4

 

Impak:

               murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.

 

                murid perlu bimbingan

 

Tidak Hadir:

Standard Kandungan  :  





1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)

ð      TMK

ð      STEM

ð      Kelestarian Global

ð      Bahasa

Standard Pembelajaran :





















1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis.
ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga.

2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri.

STANDARD PRESTASI :

*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan

Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana.  Simulasi kebersihan diri.

b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga.

c.  Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri

   456   B.BANTU BELAJAR

ð Komputer

ð Lembaran kerja

Refleksi 
HARI :SELASA

TARIKH :03.01.2017

 


































































Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanPENGURUSAN DIRI

P.KHAS (1)

10.10-11.10

Tajuk  :  Diri Saya BersihKehadiran:

                /4

 

Impak:

               murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.

 

                murid perlu bimbingan

 

Tidak Hadir:

Standard Kandungan  :  





1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)

ð      TMK

ð      STEM

ð      Kelestarian Global

ð      Bahasa

Standard Pembelajaran :





















1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis.
ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga.

2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri.

STANDARD PRESTASI :

*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan

Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana.  Simulasi kebersihan diri.

b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga.

c.  Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri

   456   B.BANTU BELAJAR

ð Komputer

ð Lembaran kerja

Refleksi 
 




























































PENDIDIKAN ISLAM/MORAL

P.KHAS (3)

11.10-12.10 PAGI

Tajuk  :  Adab Menuntut IlmuKehadiran:

                /6

 

Impak:

               murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.

 

                murid perlu bimbingan

 

Tidak Hadir:

Standard Kandungan  :  





8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)

ð      TMK

ð      STEM

ð      Kelestarian Global

ð      Kewangan

ð      PKJR

ð      Bahasa

Standard Pembelajaran :

















8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan
ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul.

2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu.

STANDARD PRESTASI :

*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan

Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu.

b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru.

c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz.

d. Murid membuat latihan pengukuhan.

   456   B.BANTU BELAJAR

ð Komputer

ð Lembaran kerja

Refleksi 
 

 





























































ENGLISH FOR COMMUNICATION

P.KHAS (1)

12.10-1.10 TGH

Topic  :  My ClassmatesAttendence:

                /4

 

Impact:

               pupilscan achieved all the objectives stated.

 

               Pupils need guidence.

 

Absent:

Content Standard  :  





1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate

appropriately.

ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM

ð      ICT

ð      STEM

ð      Global sustainability

ð      Entrepreneurship

ð      Road safety

Learning Standard :









1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation:

(i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences

ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives.

2. Pupils able to introduce him/her friends to others.

PERFORMANCE STANDARD :

*Tick (P) for each performance level

ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya. Role play the classroom scenario.

b. Students sit in circle on floor.

c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other.

d. Teacher guide pupils to introduce themselves.

e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book.

   456   LEARNING AIDS

ð Computer

ð Worksheet

Reflection 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HARI :RABU

TARIKH :04.01.2017

 







































































Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatan7.20 – 8.50KOKURIKULUMPENGURUSAN DIRI

P.KHAS (1)

10.10-11.10

Tajuk  :  Diri Saya BersihKehadiran:

                /4

 

Impak:

               murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.

 

                murid perlu bimbingan

 

Tidak Hadir:

Standard Kandungan  :  





1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)

ð      TMK

ð      STEM

ð      Kelestarian Global

ð      Bahasa

Standard Pembelajaran :





















1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis.
ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga.

2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri.

STANDARD PRESTASI :

*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan

Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana.  Simulasi kebersihan diri.

b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga.

c.  Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri

   456   B.BANTU BELAJAR

ð Komputer

ð Lembaran kerja

Refleksi 
 




























































ENGLISH FOR COMMUNICATION

P.KHAS (3)

12.10-1.10 TGH

Topic  :  My ClassmatesAttendence:

                /6

 

Impact:

               pupilscan achieved all the objectives stated.

 

               Pupils need guidence.

 

Absent:

Content Standard  :  





1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate

appropriately.

ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM

ð      ICT

ð      STEM

ð      Global sustainability

ð      Entrepreneurship

ð      Road safety

Learning Standard :









1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation:

(i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences

ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives.

2. Pupils able to introduce him/her friends to others.

PERFORMANCE STANDARD :

*Tick (P) for each performance level

ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya.     Role play the classroom scenario.

b. Students sit in circle on floor.

c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other.

d. Teacher guide pupils to introduce themselves.

e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book.

   456   LEARNING AIDS

ð Computer

ð Worksheet

Reflection 
 

HARI :KHAMIS

TARIKH :05.01.2017

 


































































Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanENGLISH FOR COMMUNICATION

P.KHAS (2)

10.10-11.10

Topic  :  My ClassmatesAttendence:

                /5

 

Impact:

               pupilscan achieved all the objectives stated.

 

               Pupils need guidence.

 

Absent:

Content Standard  :  





1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate

appropriately.

ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM

ð      ICT

ð      STEM

ð      Global sustainability

ð      Entrepreneurship

ð      Road safety

Learning Standard :









1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation:

(i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences

ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives.

2. Pupils able to introduce him/her friends to others.

PERFORMANCE STANDARD :

*Tick (P) for each performance level

ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya.     Role play the classroom scenario.

b. Students sit in circle on floor.

c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other.

d. Teacher guide pupils to introduce themselves.

e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book.

   456   LEARNING AIDS

ð Computer

ð Worksheet

Reflection 
 




























































PENDIDIKAN ISLAM/MORAL

P.KHAS (2)

11.10-12.10

Tajuk  :  Adab Menuntut IlmuKehadiran:

                /5

 

Impak:

               murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.

 

                murid perlu bimbingan

 

Tidak Hadir:

Standard Kandungan  :  





8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)

ð      TMK

ð      STEM

ð      Kelestarian Global

ð      Kewangan

ð      PKJR

ð      Bahasa

Standard Pembelajaran :

















8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan
ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul.

2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu.

STANDARD PRESTASI :

*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan

Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu.

b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru.

c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz.

d. Murid membuat latihan pengukuhan.

   456   B.BANTU BELAJAR

ð Komputer

ð Lembaran kerja

Refleksi 
 

 





























































PENGURUSAN DIRI

P.KHAS (1)

12.10-1.10

Tajuk  :  Diri Saya BersihKehadiran:

                /4

 

Impak:

               murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.

 

                murid perlu bimbingan

 

Tidak Hadir:

Standard Kandungan  :  





1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)

ð      TMK

ð      STEM

ð      Kelestarian Global

ð      Bahasa

Standard Pembelajaran :





















1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis.
ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga.

2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri.

STANDARD PRESTASI :

*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan

Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana.  Simulasi kebersihan diri.

b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga.

c.  Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri

   456   B.BANTU BELAJAR

ð Komputer

ð Lembaran kerja

Refleksi 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 












TarikhAktiviti Kokurikulum / Kursus / Seminar / TaklimatCatatan Pentadbiran27.12.2016

 

28.12.2016

 

29.12.2016

 

 

31.12.2016

 

03.1.2017

2.00 ptg

 

04.01.2017

7.20 – 8.20 pagi

 

2.00 ptg

 

 

05.01.2017

2.00 ptg

Mesyuarat Kurikulum

 

Mesyuarat HEM

 

Mesyuarat Ko-Kurikulum

Mesyuarat Panitia

 

Pendaftaran Pelajar Tingkatan 1 SMK Bandar Kota Tinggi

 

Mesyuarat jawatankuasa HEM

 

 

Aktiviti Kokurikulum :

-       Pendaftaran ahli Kelab/Persatuan

 

-  Mesyuarat Kurikulum – Fokus Gemilang SPM 2017

-  Mesyuarat Guru Tingkatan

 

Mesyuarat Badan Disiplin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PANTUN SIFAT 20