DRAF RPH CIKGU S A B A 2017 Minggu Pertama HARI :AHAD TARIKH :01.01.2017 Mata Pelajaran Tingkatan &MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanMATEMATIK P.KHAS 7.50 - 8.50 Tajuk : Ujian Diagnostik (Matematik) Standard Kandungan : 1.1 Nombor bukat sehingga ratus ribu2.1 Operasi tambah1.2 Perwakilan digit dalam nombor bulat2.2 Operasi tolak Standard Pembelajaran : 1.1.3 Membuat perbandingan nilai nombor.1.2.2 Menyatakan nilai digit bagi sebarang nombor2.1.2 Menyelesaikan masalah harian melibatkan operasi tambah.2.2.3 Menyelesaikan masalah harian melibatkan operasi tolak. Objektif :Mengenalpasti tahap numerasi murid melalui ujian diagnostik Matematik. Kriteria Kejayaan :Murid boleh dikenalpasti tahap numerasinya melalui penilaian ujian diagnostik Matematik. Penerapan Nilai : peka dan sedar Aktiviti :a. Murid mendengar penerangan guru tentang ujian diagnostik Matematik yang dijalankan. b. Murid menjawab soalan ujian diagnostik Matematik dengan bimbingan guru. c. Murid mendapat keputusan ujian diagnostik Matematik. Bahan Bantu Mengajar : Lembaran ujian diagnostik Refleksi : Kehadiran: /20 Impak: murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan. murid perlu bimbingan Tidak Hadir: BAHASA MELAYU P.KHAS 10.10 - 11.10 Tajuk : Ujian Diagnostik (Bahasa Melayu) Standard Kandungan : 2.1 Membaca dan memahami makna perkataan, rangkai kata dan istilah serta maksud ungkapan dan ayat.2.2 Membaca, memahami dan menganalisa maklumat daripada pelbagai bahan bukan sastera.3.2 Melengkapkan ayat atauperengganmenggunakanperkataan, frasa ataurangkai kata. Standard Pembelajaran : 2.1.2 Menyatakan maksud perkataan dengan betul.2.2.2 Menerangkan isi tersurat di dalam cerita.3.2.2 Melengkapkan ayat dengan menggunakan perkataan, frasa atau rangkai kata yang sesuai. Objektif :Mengenalpasti tahap literasi murid melalui ujian diagnostik Bahasa Melayu. Kriteria Kejayaan :Murid boleh dikenalpasti tahap literasinya melalui penilaian ujian diagnostik Bahasa Melayu. Penerapan Nilai : peka dan sedar Aktiviti :a. Murid mendengar penerangan guru tentang ujian diagnostik Bahasa Melayu yang dijalankan.. b. Murid menjawab soalan ujian diagnostik Bahasa Melayu dengan bimbingan guru. c. Murid mendapat keputusan ujian diagnostik Bahasa Melayu. Bahan Bantu Mengajar : Lembaran ujian diagnostik Refleksi : Impak: murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan. murid perlu bimbingan TANDATANGAN GURU : ......................................... (HALIZAH BINTI AHMAD) TANDATANGAN PENGETUA :............................................ HARI : ISNIN TARIKH :02.01.2017 Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanPENDIDIKAN ISLAM/MORAL P.KHAS (3) 10.10-11.10 PAGI Tajuk : Adab Menuntut IlmuKehadiran: /6 Impak: murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan. murid perlu bimbingan Tidak Hadir: Standard Kandungan : 8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð TMK ð STEM ð Kelestarian Global ð Kewangan ð PKJR ð Bahasa Standard Pembelajaran : 8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul. 2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu. b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru. c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz. d. Murid membuat latihan pengukuhan. 456 B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi PENGURUSAN DIRI P.KHAS (1) 11.10-1.10 tgh Tajuk : Diri Saya BersihKehadiran: /4 Impak: murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan. murid perlu bimbingan Tidak Hadir: Standard Kandungan : 1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð TMK ð STEM ð Kelestarian Global ð Bahasa Standard Pembelajaran : 1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis. ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga. 2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana. Simulasi kebersihan diri. b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga. c. Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri 456 B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi HARI :SELASA TARIKH :03.01.2017 Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanPENGURUSAN DIRI P.KHAS (1) 10.10-11.10 Tajuk : Diri Saya BersihKehadiran: /4 Impak: murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan. murid perlu bimbingan Tidak Hadir: Standard Kandungan : 1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð TMK ð STEM ð Kelestarian Global ð Bahasa Standard Pembelajaran : 1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis. ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga. 2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana. Simulasi kebersihan diri. b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga. c. Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri 456 B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi PENDIDIKAN ISLAM/MORAL P.KHAS (3) 11.10-12.10 PAGI Tajuk : Adab Menuntut IlmuKehadiran: /6 Impak: murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan. murid perlu bimbingan Tidak Hadir: Standard Kandungan : 8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð TMK ð STEM ð Kelestarian Global ð Kewangan ð PKJR ð Bahasa Standard Pembelajaran : 8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul. 2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu. b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru. c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz. d. Murid membuat latihan pengukuhan. 456 B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi ENGLISH FOR COMMUNICATION P.KHAS (1) 12.10-1.10 TGH Topic : My ClassmatesAttendence: /4 Impact: pupilscan achieved all the objectives stated. Pupils need guidence. Absent: Content Standard : 1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate appropriately. ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM ð ICT ð STEM ð Global sustainability ð Entrepreneurship ð Road safety Learning Standard : 1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation: (i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives. 2. Pupils able to introduce him/her friends to others. PERFORMANCE STANDARD : *Tick (P) for each performance level ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya. Role play the classroom scenario. b. Students sit in circle on floor. c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other. d. Teacher guide pupils to introduce themselves. e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book. 456 LEARNING AIDS ð Computer ð Worksheet Reflection HARI :RABU TARIKH :04.01.2017 Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatan7.20 – 8.50KOKURIKULUMPENGURUSAN DIRI P.KHAS (1) 10.10-11.10 Tajuk : Diri Saya BersihKehadiran: /4 Impak: murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan. murid perlu bimbingan Tidak Hadir: Standard Kandungan : 1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð TMK ð STEM ð Kelestarian Global ð Bahasa Standard Pembelajaran : 1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis. ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga. 2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana. Simulasi kebersihan diri. b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga. c. Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri 456 B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi ENGLISH FOR COMMUNICATION P.KHAS (3) 12.10-1.10 TGH Topic : My ClassmatesAttendence: /6 Impact: pupilscan achieved all the objectives stated. Pupils need guidence. Absent: Content Standard : 1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate appropriately. ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM ð ICT ð STEM ð Global sustainability ð Entrepreneurship ð Road safety Learning Standard : 1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation: (i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives. 2. Pupils able to introduce him/her friends to others. PERFORMANCE STANDARD : *Tick (P) for each performance level ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya. Role play the classroom scenario. b. Students sit in circle on floor. c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other. d. Teacher guide pupils to introduce themselves. e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book. 456 LEARNING AIDS ð Computer ð Worksheet Reflection HARI :KHAMIS TARIKH :05.01.2017 Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanENGLISH FOR COMMUNICATION P.KHAS (2) 10.10-11.10 Topic : My ClassmatesAttendence: /5 Impact: pupilscan achieved all the objectives stated. Pupils need guidence. Absent: Content Standard : 1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate appropriately. ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM ð ICT ð STEM ð Global sustainability ð Entrepreneurship ð Road safety Learning Standard : 1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation: (i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives. 2. Pupils able to introduce him/her friends to others. PERFORMANCE STANDARD : *Tick (P) for each performance level ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya. Role play the classroom scenario. b. Students sit in circle on floor. c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other. d. Teacher guide pupils to introduce themselves. e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book. 456 LEARNING AIDS ð Computer ð Worksheet Reflection PENDIDIKAN ISLAM/MORAL P.KHAS (2) 11.10-12.10 Tajuk : Adab Menuntut IlmuKehadiran: /5 Impak: murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan. murid perlu bimbingan Tidak Hadir: Standard Kandungan : 8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð TMK ð STEM ð Kelestarian Global ð Kewangan ð PKJR ð Bahasa Standard Pembelajaran : 8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul. 2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu. b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru. c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz. d. Murid membuat latihan pengukuhan. 456 B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi PENGURUSAN DIRI P.KHAS (1) 12.10-1.10 Tajuk : Diri Saya BersihKehadiran: /4 Impak: murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan. murid perlu bimbingan Tidak Hadir: Standard Kandungan : 1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK) ð TMK ð STEM ð Kelestarian Global ð Bahasa Standard Pembelajaran : 1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis. ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga. 2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri. STANDARD PRESTASI : *Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana. Simulasi kebersihan diri. b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga. c. Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri 456 B.BANTU BELAJAR ð Komputer ð Lembaran kerja Refleksi TarikhAktiviti Kokurikulum / Kursus / Seminar / TaklimatCatatan Pentadbiran27.12.2016 28.12.2016 29.12.2016 31.12.2016 03.1.2017 2.00 ptg 04.01.2017 7.20 – 8.20 pagi 2.00 ptg 05.01.2017 2.00 ptg Mesyuarat Kurikulum Mesyuarat HEM Mesyuarat Ko-Kurikulum Mesyuarat Panitia Pendaftaran Pelajar Tingkatan 1 SMK Bandar Kota Tinggi Mesyuarat jawatankuasa HEM Aktiviti Kokurikulum : - Pendaftaran ahli Kelab/Persatuan - Mesyuarat Kurikulum – Fokus Gemilang SPM 2017 - Mesyuarat Guru Tingkatan Mesyuarat Badan Disiplin
DRAF RPH CIKGU S A B A 2017
Minggu Pertama
HARI :AHAD
TARIKH :01.01.2017
Mata Pelajaran Tingkatan &MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanMATEMATIK
P.KHAS
7.50 - 8.50
Tajuk : Ujian Diagnostik (Matematik)
Standard Kandungan :
1.1 Nombor bukat sehingga ratus ribu2.1 Operasi tambah1.2 Perwakilan digit dalam nombor bulat2.2 Operasi tolak
Standard Pembelajaran :
1.1.3 Membuat perbandingan nilai nombor.1.2.2 Menyatakan nilai digit bagi sebarang nombor2.1.2 Menyelesaikan masalah harian melibatkan operasi tambah.2.2.3 Menyelesaikan masalah harian melibatkan operasi tolak.
Objektif :Mengenalpasti tahap numerasi murid melalui ujian diagnostik Matematik.
Kriteria Kejayaan :Murid boleh dikenalpasti tahap numerasinya melalui penilaian ujian diagnostik Matematik.
Penerapan Nilai : peka dan sedar
Aktiviti :a. Murid mendengar penerangan guru tentang ujian diagnostik Matematik yang dijalankan.
b. Murid menjawab soalan ujian diagnostik Matematik dengan bimbingan guru.
c. Murid mendapat keputusan ujian diagnostik Matematik.
Bahan Bantu Mengajar : Lembaran ujian diagnostik
Refleksi :
Kehadiran:
/20
Impak:
murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.
murid perlu bimbingan
Tidak Hadir:
BAHASA MELAYU
P.KHAS
10.10 - 11.10
Tajuk : Ujian Diagnostik (Bahasa Melayu)
Standard Kandungan :
2.1 Membaca dan memahami makna perkataan, rangkai kata dan istilah serta maksud ungkapan dan ayat.2.2 Membaca, memahami dan menganalisa maklumat daripada pelbagai bahan bukan sastera.3.2 Melengkapkan ayat atauperengganmenggunakanperkataan, frasa ataurangkai kata.
Standard Pembelajaran :
2.1.2 Menyatakan maksud perkataan dengan betul.2.2.2 Menerangkan isi tersurat di dalam cerita.3.2.2 Melengkapkan ayat dengan menggunakan perkataan, frasa atau rangkai kata yang sesuai.
Objektif :Mengenalpasti tahap literasi murid melalui ujian diagnostik Bahasa Melayu.
Kriteria Kejayaan :Murid boleh dikenalpasti tahap literasinya melalui penilaian ujian diagnostik Bahasa Melayu.
Penerapan Nilai : peka dan sedar
Aktiviti :a. Murid mendengar penerangan guru tentang ujian diagnostik Bahasa Melayu yang dijalankan..
b. Murid menjawab soalan ujian diagnostik Bahasa Melayu dengan bimbingan guru.
c. Murid mendapat keputusan ujian diagnostik Bahasa Melayu.
Bahan Bantu Mengajar : Lembaran ujian diagnostik
Refleksi :
Impak:
murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.
murid perlu bimbingan
TANDATANGAN GURU : .........................................
(HALIZAH BINTI AHMAD)
TANDATANGAN PENGETUA :............................................
HARI : ISNIN
TARIKH :02.01.2017
Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanPENDIDIKAN ISLAM/MORAL
P.KHAS (3)
10.10-11.10 PAGI
Tajuk : Adab Menuntut IlmuKehadiran:
/6
Impak:
murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.
murid perlu bimbingan
Tidak Hadir:
Standard Kandungan :
8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)
ð TMK
ð STEM
ð Kelestarian Global
ð Kewangan
ð PKJR
ð Bahasa
Standard Pembelajaran :
8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan
ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul.
2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu.
STANDARD PRESTASI :
*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan
Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu.
b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru.
c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz.
d. Murid membuat latihan pengukuhan.
456 B.BANTU BELAJAR
ð Komputer
ð Lembaran kerja
Refleksi
PENGURUSAN DIRI
P.KHAS (1)
11.10-1.10 tgh
Tajuk : Diri Saya BersihKehadiran:
/4
Impak:
murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.
murid perlu bimbingan
Tidak Hadir:
Standard Kandungan :
1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)
ð TMK
ð STEM
ð Kelestarian Global
ð Bahasa
Standard Pembelajaran :
1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis.
ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga.
2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri.
STANDARD PRESTASI :
*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan
Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana. Simulasi kebersihan diri.
b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga.
c. Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri
456 B.BANTU BELAJAR
ð Komputer
ð Lembaran kerja
Refleksi
HARI :SELASA
TARIKH :03.01.2017
Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanPENGURUSAN DIRI
P.KHAS (1)
10.10-11.10
Tajuk : Diri Saya BersihKehadiran:
/4
Impak:
murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.
murid perlu bimbingan
Tidak Hadir:
Standard Kandungan :
1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)
ð TMK
ð STEM
ð Kelestarian Global
ð Bahasa
Standard Pembelajaran :
1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis.
ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga.
2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri.
STANDARD PRESTASI :
*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan
Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana. Simulasi kebersihan diri.
b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga.
c. Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri
456 B.BANTU BELAJAR
ð Komputer
ð Lembaran kerja
Refleksi
PENDIDIKAN ISLAM/MORAL
P.KHAS (3)
11.10-12.10 PAGI
Tajuk : Adab Menuntut IlmuKehadiran:
/6
Impak:
murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.
murid perlu bimbingan
Tidak Hadir:
Standard Kandungan :
8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)
ð TMK
ð STEM
ð Kelestarian Global
ð Kewangan
ð PKJR
ð Bahasa
Standard Pembelajaran :
8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan
ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul.
2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu.
STANDARD PRESTASI :
*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan
Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu.
b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru.
c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz.
d. Murid membuat latihan pengukuhan.
456 B.BANTU BELAJAR
ð Komputer
ð Lembaran kerja
Refleksi
ENGLISH FOR COMMUNICATION
P.KHAS (1)
12.10-1.10 TGH
Topic : My ClassmatesAttendence:
/4
Impact:
pupilscan achieved all the objectives stated.
Pupils need guidence.
Absent:
Content Standard :
1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate
appropriately.
ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM
ð ICT
ð STEM
ð Global sustainability
ð Entrepreneurship
ð Road safety
Learning Standard :
1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation:
(i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences
ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives.
2. Pupils able to introduce him/her friends to others.
PERFORMANCE STANDARD :
*Tick (P) for each performance level
ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya. Role play the classroom scenario.
b. Students sit in circle on floor.
c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other.
d. Teacher guide pupils to introduce themselves.
e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book.
456 LEARNING AIDS
ð Computer
ð Worksheet
Reflection
HARI :RABU
TARIKH :04.01.2017
Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatan7.20 – 8.50KOKURIKULUMPENGURUSAN DIRI
P.KHAS (1)
10.10-11.10
Tajuk : Diri Saya BersihKehadiran:
/4
Impak:
murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.
murid perlu bimbingan
Tidak Hadir:
Standard Kandungan :
1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)
ð TMK
ð STEM
ð Kelestarian Global
ð Bahasa
Standard Pembelajaran :
1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis.
ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga.
2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri.
STANDARD PRESTASI :
*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan
Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana. Simulasi kebersihan diri.
b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga.
c. Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri
456 B.BANTU BELAJAR
ð Komputer
ð Lembaran kerja
Refleksi
ENGLISH FOR COMMUNICATION
P.KHAS (3)
12.10-1.10 TGH
Topic : My ClassmatesAttendence:
/6
Impact:
pupilscan achieved all the objectives stated.
Pupils need guidence.
Absent:
Content Standard :
1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate
appropriately.
ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM
ð ICT
ð STEM
ð Global sustainability
ð Entrepreneurship
ð Road safety
Learning Standard :
1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation:
(i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences
ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives.
2. Pupils able to introduce him/her friends to others.
PERFORMANCE STANDARD :
*Tick (P) for each performance level
ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya. Role play the classroom scenario.
b. Students sit in circle on floor.
c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other.
d. Teacher guide pupils to introduce themselves.
e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book.
456 LEARNING AIDS
ð Computer
ð Worksheet
Reflection
HARI :KHAMIS
TARIKH :05.01.2017
Mata Pelajaran Tingkatan & MasaTajuk / Objektif / Aktiviti PengajaranCatatanENGLISH FOR COMMUNICATION
P.KHAS (2)
10.10-11.10
Topic : My ClassmatesAttendence:
/5
Impact:
pupilscan achieved all the objectives stated.
Pupils need guidence.
Absent:
Content Standard :
1.1Listen and use correctpronunciation, rhythm andintonation to communicate
appropriately.
ELEMENT ACROSS THE CURRICULUM
ð ICT
ð STEM
ð Global sustainability
ð Entrepreneurship
ð Road safety
Learning Standard :
1.1.1Listen and identify thenumber of syllables inwords1.1.2Pronounce word withcorrect pronunciation:
(i) Word(ii) Simple phrases(iii) Simple sentences
ObjectivePupils able to introduce themselves.Successful Criteria1. Pupils able to introduce their name, age and where they lives.
2. Pupils able to introduce him/her friends to others.
PERFORMANCE STANDARD :
*Tick (P) for each performance level
ValueFriendship, concernRANGKA PENGAJARANInduction SetVideo show “Lets Introduce Myself”.123Learning Activitya. Role play the classroom scenario.
b. Students sit in circle on floor.
c. Students listen to the teacher’s explaination how to introduce self each other.
d. Teacher guide pupils to introduce themselves.
e. Pupils make an exercise for introduce myself in the book.
456 LEARNING AIDS
ð Computer
ð Worksheet
Reflection
PENDIDIKAN ISLAM/MORAL
P.KHAS (2)
11.10-12.10
Tajuk : Adab Menuntut IlmuKehadiran:
/5
Impak:
murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.
murid perlu bimbingan
Tidak Hadir:
Standard Kandungan :
8.1Mengamalkan adab menuntut ilmu
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)
ð TMK
ð STEM
ð Kelestarian Global
ð Kewangan
ð PKJR
ð Bahasa
Standard Pembelajaran :
8.1.1Menyatakan adab-adab menuntut ilmu8.1.2Membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu8.1.3Menerangkan kelebihan mengamalkan adabmenuntut ilmu8.1.4Mengamalkan adab menuntut ilmu dalam kehidupan
ObjektifMengamalkan adab menuntut ilmu.Kriteria Kejayaan1. Murid menghafaz doa menuntut ilmu dengan betul.
2. Murid mengamalkan adab menuntut ilmu.
STANDARD PRESTASI :
*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan
Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video doa menuntut ilmu.123Aktiviti Pembelajarana. Penerangan guru tentang adab menuntut ilmu.
b. Murid membaca dan menghafaz doa menuntut ilmu dengan bimbingan guru.
c. Murid menyalin doa menuntut ilmu sambil menghafaz.
d. Murid membuat latihan pengukuhan.
456 B.BANTU BELAJAR
ð Komputer
ð Lembaran kerja
Refleksi
PENGURUSAN DIRI
P.KHAS (1)
12.10-1.10
Tajuk : Diri Saya BersihKehadiran:
/4
Impak:
murid boleh mencapai semua objektif ditetapkan.
murid perlu bimbingan
Tidak Hadir:
Standard Kandungan :
1.1MENGURUS DIRI (PENGURUSAN DIRI DALAM ASPEK FIZIKAL DAN PERSONALITI DIRI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)
ð TMK
ð STEM
ð Kelestarian Global
ð Bahasa
Standard Pembelajaran :
1.1.1Kebersihan anggota badan dan dandanan diri1.1.2Kebersihan pakaian1.1.3Mempamerkan penampilan diri yang kemas1.1.4Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di tempat awam.1.1.5Mempraktikkan tata cara berpakaian & tatasusila di dalam majlis.
ObjektifMengenalpasti penjagaan kebersihan anggota badanKriteria Kejayaan1. Murid mengenalpasti bahagian badan yang perlu dijaga.
2. Murid mengenalpasti alatan kebersihan diri.
STANDARD PRESTASI :
*Tandakan ( / ) padaTahapPenguasaan yang berkenaan
Penerapan NilaiPeka dan sedarRANGKA PENGAJARANSet InduksiTayangan video appspembersihan diri.123Aktiviti Pembelajarana. Simulasi kebersihan diri.
b. Guru menjelaskan bahagian-bahagian anggota badan yang perlu dijaga.
c. Guru menyediakan alatan untuk aktiviti dan membimbing murid melakukan aktiviti kebersihan diri
456 B.BANTU BELAJAR
ð Komputer
ð Lembaran kerja
Refleksi
TarikhAktiviti Kokurikulum / Kursus / Seminar / TaklimatCatatan Pentadbiran27.12.2016
28.12.2016
29.12.2016
31.12.2016
03.1.2017
2.00 ptg
04.01.2017
7.20 – 8.20 pagi
2.00 ptg
05.01.2017
2.00 ptg
Mesyuarat Kurikulum
Mesyuarat HEM
Mesyuarat Ko-Kurikulum
Mesyuarat Panitia
Pendaftaran Pelajar Tingkatan 1 SMK Bandar Kota Tinggi
Mesyuarat jawatankuasa HEM
Aktiviti Kokurikulum :
- Pendaftaran ahli Kelab/Persatuan
- Mesyuarat Kurikulum – Fokus Gemilang SPM 2017
- Mesyuarat Guru Tingkatan
Mesyuarat Badan Disiplin
Ulasan
Catat Ulasan